EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • studia niestacjonarne
  • III ROK. Lektury na zajęcia 11.01.14 „Ideologia pejzażu” oraz 25.01.14 „Wycinanki ludowe i rycerz w zbroi, czyli wizerunek Polski na arenie międzynarodowej”

III ROK. Lektury na zajęcia 11.01.14 „Ideologia pejzażu” oraz 25.01.14 „Wycinanki ludowe i rycerz w zbroi, czyli wizerunek Polski na arenie międzynarodowej”

Zamieszczone 7 stycznia 2014 przez i.luba w kategorii studia niestacjonarne, zajęcia - informacje bieżące

Szanowni Państwo,

na najbliższe konwersatorium „Paradoksy…” temat: Ideologia pejzażu

I. Luba, Duch romantyzmu i modernizacja. Sztuka oficjalna Drugiej Rzeczypospolitej, Warszawa 2012, część IV.3: Ideologia turystyki i pejzażu, s. 212-245.

oraz dla zainteresowanych/ambitnych:

J. Bułhak, Polska fotografia ojczysta, Poznań 1939 i/lub tegoż, Fotografia ojczysta, Rzecz o uspołecznieniu fotografii z ilustracjami autora, wstęp. H. Derczyński, Wrocław 1951.

 

Na kolejne, ostatnie, zajęcia: Wycinanki ludowe i rycerz w zbroi, czyli wizerunek Polski na arenie międzynarodowej:

Wystawa paryska 1937, red. J.M. Sosnowska, materiały sesji naukowej Instytutu Sztuki PAN, Warszawa, 22–23 października 2007 roku, Warszawa 2009, głównie artykuły:

A. Chmielewska, Odrębność kulturowa narodu, jego duch i siła, czyli reprezentacja Polski na wystawie paryskiej, s. 89-104;

P. Korduba, Lech Niemojewski i jego rola w wystawie paryskiej 1937 roku, s. 105-113,

I. Luba, Sztuka jako reprezentacja. Pawilon jako wizerunek państwa. Polska i kraje ościenne w Paryżu w 1937 roku, s. 74-87;

Wystawa nowojorska 1939, red. J.M. Sosnowska, materiały sesji naukowej Instytutu Sztuki PAN, Warszawa 2012, głównie artykuły:

A. Chmielewska, Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość Polski według twórców działu polskiego, s. 66-80 oraz

D. Konstantynów, Polska w „Świecie Jutra”. O wymowie ideowej pawilonu polskiego na wystawie światowej w Nowym Jorku, s. 91-104;

I. Luba, Duch romantyzmu i modernizacja. Sztuka oficjalna Drugiej Rzeczypospolitej, Warszawa 2012, część V. Zmagania romantyzmu z modernizacją. Kreowanie wizerunku państwa polskiego na wystawach, s. 253-291.

Z poważaniem i życzeniami Szczęśliwego Nowego Roku,

Iwona Luba

  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki