Adres poczty elektronicznej: annakrawczyk@student.uw.edu.pl
Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Od października 2015 roku doktorantka na Wydziale Historycznym UW. Przygotowuje pracę na temat środowiska warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych w międzywojniu pod opieką dr hab. Andrzeja Pieńkosa prof. UW. Asystentka w Zbiorach Sztuki Polskiej do 1914 roku Muzeum Narodowego w Warszawie, gdzie m.in. współpracowała w latach 2016-2017 przy projekcie Korpus dzieł malarskich Henryka Siemiradzkiego. Współpracowała przy organizacji wystawy Dla nieba i ziemi. Antoni Michalak – malarstwo w Muzeum Lubelskim w Lublinie (20 stycznia-2 kwietnia 2018 r.).
Odbyła roczne stypendium na École Pratique des Hautes Etudes oraz staż w Bibliotece Polskiej w Paryżu. Członkini Polskiego Instytutu Studiów nad Sztuką Świata. Współpracuje z „Magazynem Szum”.
Zainteresowania badawcze:
Sztuka XIX i XX w., szczególnie międzywojenna polska, tworzona wspólnie, narodowa, tradycjonalistyczna, kolonie artystyczne (Kazimierz Dolny), autokreacja artysty i jego przestrzeni tworzenia, styk plastyki i teatru.
Publikacje:
- Fachowiec, mistrz i aktor. Kreacja wizerunku artysty na przykładzie Tadeusza Pruszkowskiego, „Brulion Kazimierski” nr 11 (schyłek lata 2015).
- Piotr Potworowski in Kazimierz upon the Vistula. A look from the margin, [w:] Space of creation in art and art history, red. A. Bagińska, Warszawa 2015, s.102-108.
- Kazimierska Konfraternia Sztuki – twórcza kontynuacja artystycznej tradycji miasteczka, „Brulion Kazimierski” nr 12 (lato 2016), s.64-69 oraz przedruk ww. artykułu w katalogu XV lat Kazimierskiej Konfraterni Sztuki, red. W. Odorowski, B. Michałowski, tłum. S. Święcicki, A. Weksej, A. Kąsek, Kazimierz Dolny 2016, s.15-19.
- Sąd Ostateczny z Ludwigskirche w Monachium – językiem sztuki o idei sprawiedliwości, [w:] Sprawiedliwość w Biblii z perspektywy interdyspcyplinarnej, pod red. Anny Kuśmirek i Tomasza Twardziłowskiego, Koło Naukowe Doktorantów Biblistyki, Warszawa 2017, s.157-167.
- Przenikanie się buntu i tradycji w dwudziestoleciu międzywojennym: paradoks pracowni Tadeusza Pruszkowskiego, Materiały I Warszawskiego Forum Studentów Historii Sztuki Nowoczesność: bunt i tradycja, red. Marcin Lewicki, Warszawa 2017.
- Autoportret artystyczny Antoniego Michalaka, [w:] Dla nieba i ziemi. Antoni Michalak – malarstwo, katalog wystawy, styczeń-kwiecień 2018 r., pod red. Bożeny Kasperowicz, Muzeum Lubelskie w Lublinie, Lublin 2018, s.57-62.
- Młodzieńcza podróż Antoniego Michalaka. Paryż na drodze polskich artystów XX-lecia międzywojennego, Rocznik studentów Instytutu Historii Sztuki UW „Rerum Artis”, artykuł przyjęty do druku.
- Odszyfrować „Obraz”. O dramacie Józefa Czechowicza w kontekście międzywojennej kolonii artystycznej w Kazimierzu Dolnym, artykuł przyjęty do druku.