Adres poczty elektronicznej: konrad.morawski[at]uw.edu.pl
Absolwent Instytutu Historii Sztuki UW. Przygotowuje pracę poświęconą fundacjom artystycznym Jana Bonawentury Krasińskiego (1639–1717). Zainteresowania badawcze koncentruje wokół sztuki nowożytnej w Rzeczypospolitej polsko-litewskiej, ze szczególnym uwzględnieniem socjo-kulturowych uwarunkowań jej funkcjonowania w XVII wieku, interesuje się również edytorstwem źródeł historycznych oraz historią nauki.
Projekty badawcze:
Sztuka w kręgu polskiego magnata czy europejskiego arystokraty? Fundacje artystyczne Jana Bonawentury Krasińskiego (1639-1717) (Narodowe Centrum Nauki, Preludium 16, 2019-2022; kierownik projektu)
Różność z jedności. Produkcja drzeworytów ilustracyjnych w państwie polsko-litewskim i Prusach do początków XVII w. (Narodowe Centrum Nauki, OPUS 16, 2019-2022, kierownik projektu: prof. dr hab. Grażyna Jurkowlaniec; wykonawca)
Tomy pod redakcją:
Elżbieta Sieniawska. Królowa bez korony (katalog wystawy, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie), red. K. Morawski, K. Pyzel, Warszawa 2020.
[English version: Elżbieta Sieniawska. Queen Without a Crown (exhibition catalogue, Museum of King Jan III’s Palace at Wilanów), eds. K. Morawski, K. Pyzel, Warszawa 2020.]
Publikacje:
Magistri ex Italia Conducti – 17th Century Stucco Decorations at the Wilanów Palace and the Phenomena That Shaped Them, „Eastern European History Review”, 2020, 3. (w druku)
Palladio, Tylman, Reisner, a może „tylko” Ceroni? O wyjątkowej fundacji reformackiej Jana Dobrogosta (Bonawentury) Krasińskiego, [w:] Poza Warszawą III. Architektura i budownictwo Mazowsza XI-XVIII wieku, red. M. Wardzyński, Warszawa 2020 (w druku)
Ku chwale rodu. Węgrów – prywatne miasto idealne doby baroku?, [w:] Poza Warszawą III. Architektura i budownictwo Mazowsza XI-XVIII wieku, red. M. Wardzyński, Warszawa 2020 (w druku)
Czy może istnieć „świat rzeczy” bez rzeczy? Z problematyki badań nad inwentarzami dóbr w historii sztuki, „Artium Quaestiones”, 2018, 29, s. 187-208.
Wrota do wieczności – nagrobek Jana Dobrogosta (Bonawentury) Krasińskiego [w:] Poza Warszawą I. Arcydzieła plastyki dawnej XII-XVIII wieku w świątyniach i rezydencjach Mazowsza, red. M. Wardzyński, Warszawa 2018, s. 176-179.
Strzemiński – Wölfflin. Teoria unizmu a naukowe zainteresowanie historią sztuki barokowej [w:] Nowoczesność: bunt i tradycja, Warszawa 2017, s. 49-63.
Dokumenty Komisji Porządkowej Powiatu Grodzieńskiego dotyczące rekwizycji sreber kościelnych kamedułów z Wigier na potrzeby powstania kościuszkowskiego, „Hereditas Monasteriorum”, t. 6, 2015, s. 399–410.
Wykaz przedmiotów z kościoła jezuitów w Połocku przetransportowanych w 1843 r. na zamek warszawski, „Hereditas Monasteriorum”, t. 3, 2013, s. 337–346.