Adres poczty elektronicznej: dzikiagnieszka@gmail.com
Absolwentka studiów licencjackich i magisterskich w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego
w ramach kolegium MISH. Realizowała studia częściowe na uniwersytetach w Kopenhadze, Kolonii i Monachium
(stypendia Erasmus oraz GFPS).
Od 2019 roku studentka w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych, pod kierunkiem prof. Grażyny Jurkowlaniec przygotowuje pracę doktorską o recepcji nieukończonych i wadliwych obiektów na północ od Alp w latach 1430-1530. Wykonawczyni w grancie Różność z jedności. Produkcja drzeworytów ilustracyjnych w państwie polsko-litewskim i Prusach do początków XVII w. (Narodowe Centrum Nauki, OPUS 16, 2019-2022, kierownik projektu: prof. dr hab.
Grażyna Jurkowlaniec).
Interesuje się kulturą materialną późnego średniowiecza, sztuką Niemiec i Niderlandów oraz historią kolekcjonerstwa.
Wybrane publikacje:
Rubens nowoczesności? Dialog Jamesa Ensora z dawnymi mistrzami [w:] Nowoczesność: bunt i tradycja. Materiały I Warszawskiego Forum Studentów Historii Sztuki, red. M. Lewicki, Warszawa 2017
Rzeźbiarze południowoniemieccy wobec reformacji. Przypadek Daniela Maucha [w:] Nowożytnicze Zeszyty Historyczne. Reformacja i Konfesjonalizacja
w nowożytnej Europie, red. A. Kwiatek, O. Matuszewska, A. Szczepaniec, Kraków 2018
Wybrane konferencje:
How Cabinet Sculptures Shaped Their Circle: Active Objects in Early Modern Collectors’ Possession (sympozjum “Powerful Objects”,
University of Birmingham, maj 2017)
Conrad Meit’s Treatment of Nudity and the Beginning of Northern Renaissance in Miniature Sculpture (konferencja “Corpus Historicus”,
Uniwersytet Śląski, czerwiec 2017)
Intentional incompleteness. The reception of unfinished or damaged objects and their materiality to the North of the Alps around 1500
(sympozjum „Working Materials and Materials at Work in Medieval Art and Architecture”, The Courtauld Institute of Art, luty 2020)