EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • egzaminy, zaliczenia - terminy
  • III rok studiów niestacjonarnych. Historia sztuki nowoczesnej polskiej

III rok studiów niestacjonarnych. Historia sztuki nowoczesnej polskiej

Zamieszczone 28 stycznia 2020 przez i.luba w kategorii egzaminy, zaliczenia - terminy, studia niestacjonarne, zajęcia - informacje bieżące

Zagadnienia do opracowania przed egzaminem

Zagadnienia na egzamin_III ROK STUDIÓW NIESTACJONARNYCHPobierz
  1. Sztuka i artyści na dworze Stanisława Augusta.
  2. Początki szkolnictwa artystycznego w Polsce.
  3. Czynniki rozwoju rzeźby klasycystycznej w
    Warszawie w latach 1815-1831.
  4. Obraz Wincentego Kasprzyckiego Wystawa Sztuk Pięknych w Warszawie z
    1828 roku jako źródło informacji o sztuce i życiu artystycznym Warszawy w dobie
    Królestwa Polskiego.
  5. Charakterystyka twórczości najwybitniejszego
    polskiego akademika. Uzasadnienie wyboru artysty.
  6. Dirce
    chrześcijańska
    Henryka Siemiradzkiego jako modelowe dzieło akademizmu.
  7. Od realizmu do symbolizmu – twórczość Władysława
    Podkowińskiego (i/lub Józefa Pankiewicza)
  8. Protoekspresjonizm i ekspresjonizm w sztuce
    polskiej.
  9. Inspiracje literackie w malarstwie Młodej
    Polski.
  10. Rzeźba młodopolska.
  11. Malarstwo Młodej Polski a ludowość.
  12. Pejzaże młodopolskie – esencja symbolizmu.
  13. Tematyka sakralna w sztuce polskiej początku 20.
    wieku.
  14. Formiści Polscy.
  15. Wczesna twórczość Augusta Zamoyskiego – Rita
    Sachetto, formiści i „Zdrój”.
  16. Początki działalności środowiska awangardy w
    Polsce.
  17. Współpraca artystów i architektów w ramach
    ugrupowania Praesens.
  18. Międzynarodowa Kolekcja Sztuki Nowoczesnej a.r.,
    jej twórcy, cele i znaczenie.
  19. Komitet Paryski.
  20. Grupa Krakowska.
egzaminy, informacje bieżące, studia niestacjonarne
  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki