EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • egzaminy, zaliczenia - terminy
  • IKONOGRAFIA NOWOŻYTNA Tematy egzaminacyjne

IKONOGRAFIA NOWOŻYTNA Tematy egzaminacyjne

Zamieszczone 25 maja 2017 przez a.ziemba w kategorii egzaminy, zaliczenia - terminy, Komunikaty, studia niestacjonarne, studia stacjonarne, zajęcia - informacje bieżące

Słuchacze wykładu IKONOGRAFIA NOWOŻYTNA na studium stacjonarny i zaocznym.

Drodzy, Szanowni Państwo,

oto obiecane tematy egzaminacyjne do opracowania w formie konspektu (1-3 strony):

dla studium stacjonarnego:

  1. Recepcja treści i form antycznych w ikonografii XV-XVII w.
  2. Podejścia do mitologii antycznej w ikonografii nowożytnej
  3. Emblematyka i ikonologia  i ich znaczenie dla ikonografii sztuki
  4. Moralistyka kręgu erazmiańskiego w XVI wieku
  5. Przypowieść o Synu Marnotrawnym w wykładni protestanckiej i katolickiej
  6. Ikonoklazm i postawy lęku przed obrazem w tradycji chrześcijańskiej
  7. Stosunek do obrazu religijnego u Lutra i Kalwina
  8. Redukcje ujęć katolickich w ikonografii protestanckiej
  9. Obrazy doktrynalne protestantyzmu
  10. Postawy proobrazowe Tridentinum
  11. Kontrreformacyjna ikonografia maryjna

 

dla studium niestacjonarnego:

  1. Recepcja treści i form antycznych w ikonografii XV-XVII w.
  2. Emblematyka i ikonologia  i ich znaczenie dla ikonografii sztuki
  3. Przypowieść o Synu Marnotrawnym w wykładni protestanckiej i katolickiej
  4. Stosunek do obrazu religijnego u Lutra i Kalwina
  5. Redukcje ujęć katolickich w ikonografii protestanckiej
  6. Obrazy doktrynalne protestantyzmu
  7. Postawy proobrazowe Tridentinum
  8. Kontrreformacyjna ikonografia maryjna

Serdecznie pozdrawiam

Antoni Ziemba

  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki