Szanowni Państwo,
zgodnie z wczorajszymi ustaleniami, na najbliższych zajęciach rozważamy terminy: awangarda i klasycyzm.
Rekomendowane lektury:
M. Porębski, Awangarda a rozwój w sztuce, w: Co robić po kubizmie? Studia o sztuce europejskiej pierwszej połowy XX wieku, pod red. J. Malinowskiego, Kraków 1984, s. 7-21 (Lektorium IHS UW);
T.S. Eliot, Kto to jest klasyk?, w: idem, Szkice literackie, przekł. M. Żurowski, W. Chwalewik, s. 202-228;
J.M. Rymkiewicz, Czym jest klasycyzm. Manifesty poetyckie, Warszawa 1967, s. 165-182;
H. Peyre, Co to jest klasycyzm?, tłum. M. Żurowski, Warszawa 1985
G. Boehm, Eine andere Moderne. Zur Konzeption und zu den Grundlagen der Ausstellung, w: Canto d’Amore. Klassizistische Moderne in Musik und bildender Kunst 1914-1935, red. G. Boehm, U. Mosch, K. Schmidt, kat. wyst. Kunstmuseum Basel, Basel 1996, s. 15-38 (Lektorium IHS UW);
P. Daix, Die Revision des Klassizismus in der modernen Kunst, w: passim, s. 74-84 (Lektorium IHS UW);
On Classic Ground. Picasso, Leger, De Chirico and the New Classicism 1910-1930, red. E. Cowling, J. Mundy, kat. wyst. Tate Gallery, London 1990.
Inne teksty także mile widziane.
Z poważaniem,
Iwona Luba