mgr Agnieszka Bagińska
Pracuje w Muzeum Narodowym w Warszawie (Zbiory Sztuki Polskiej do 1914 r.). Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2010 roku doktorantka Wydziału Historycznego UW. Pod opieką prof. Andrzeja Pieńkosa przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą pracowni artysty i jej obrazowaniu w polskim malarstwie, literaturze i krytyce artystycznej przełomu XIX i XX wieku. W latach 2011-2012 wykładowca Uniwersytetu Otwartego UW. W 2013 roku stypendystka DAAD na Ludwig-Maximilians-Universität w Monachium.
Zainteresowania naukowe: kultura artystyczna XIX i początków XX wieku, pracownia artysty w nowoczesności, emancypacja kobiet w sztuce w XIX wieku.
Publikacje:
Książki:
U Olgi Boznańskiej. Oblicza pracowni artystki, Toruń 2013.
Artykuły w czasopismach naukowych:
„Nieszczęsny (auto)portret” Anny Bilińskiej-Bohdanowicz, „Biuletyn Historii Sztuki”, nr 1/2012, s. 67 – 76.
Skąd widma w pracowni artysty? Próba interpretacji cyklu obrazów Piotra Stachiewicza, „Quart”, nr 1(27)/2013, s. 36 – 52.