EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • studia niestacjonarne
  • Wykład gościnny w IHS

Wykład gościnny w IHS

Zamieszczone 23 października 2012 przez a.rosales w kategorii studia niestacjonarne, studia stacjonarne, wykłady i konferencje

Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszamy na wykład gościnny, który wygłosi znakomita badaczka holenderska zaliczana do największych znawców sztuki XIX wieku –  Petra ten-Doesschate Chu,  29 października (poniedziałek) o godzinie 12.00 w sali 105 w starym BUW:

“Model or Memory: A Nineteenth-Century Conundrum.”

In the nineteenth century, especially during its second half, an unprecedented interest in visual memory’s role in the creative process developed among artists as well as art theorists, philosophers, and psychologists. Needless to say, visual memory had always played a part in the creative process but, by the middle of the nineteenth century, a variety of circumstances, including but not limited to the rapid development of psychology of perception, an interest in new modes of art pedagogy, the development of photography, and the questions it raised about the nature of realism and abstraction, gave rise to a lively discourse about this topic. In my lecture I hope to highlight some aspects of this discourse, demonstrating the complex reasons why some artists advocated the use of memory while others saw it as harmful to art.

 

Petra ten-Doesschate Chu, Prof. of Art History and Museum Studies, Director MA Program Museum Professions, Seton Hall University, Managing Editor “Nineteenth-Century Art Worldwide”, autorka i redaktorka wielu naukowych książek i artykułów, m.in.: French Realism and the Dutch Masters: the Influence of Dutch Seventeenth-Century Painting on the Development of French Painting between 1830-1870 (1975), Courbet in Perspective (1877),  Letters of Gustave Courbet (1992), The popularization of images: Visual Culture under the July Monarchy (1994), Redifining Genre: French and American Painting 1850-1900 (1995), Eden Close at Hand: the Painting of Henri Martin, 1860-1943 (2005), Nineteenth-Century European Art (2006), The Most Arogant Man in France: Gustave Courbet and the Nineteenth-Century Media Culture (2007), Twenty-First-Century Perspectives on the Nineteenth Century Art. Essays in Honour of Gabriel P. Weisberg (2008), Orient Expressed: Japan’s Influence on Western Art, 1854-1918 (2011).

 

  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki