EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • wykłady i konferencje
  • Wykład prof. Daria Gamboniego 7 X 2013 r. godz. 17.00

Wykład prof. Daria Gamboniego 7 X 2013 r. godz. 17.00

Zamieszczone 26 września 2013 przez Grażyna Jurkowlaniec w kategorii wykłady i konferencje

Zapraszamy na wykład profesora Daria Gamboniego (Université de Genève) Destination and Experience: Artists’ and Collectors’ Museums. Wykład odbędzie się 7 października 2013 r.  o godzinie 17.00 w sali 106 w budynku dawnej Biblioteki Uniwersyteckiej przy Krakowskim Przedmieściu 26/28

Prof. Dario Gamboni

Destination and Experience: Artists’ and Collectors’ Museums

At a time when ‘universal’ museums open subsidiaries or franchises around the world and when the schedule of temporary exhibitions is fed by a continuous circulation of ‘masterpieces’, there are still museums attached by vocation to a site and whose collections can only be seen if one visits them. Such museums are particularly numerous in Europe and the United States but they also exist in Asia and the Americas. They respond in various and contradictory ways to what Goethe, as early as 1798, had called the ‘dislocation’ of art. They contribute to the demand for decontextualised objects but also provide them with a new ‘destination’ (Quatremère de Quincy), and they often assemble the scattered elements of whole bodies of work. Between themselves, they etablish a network of institutions in which techniques of display are exchanged and they form a topography both sacred and touristic. Although each of them aims at creating a totality, they emphasize the visit as experience (Dewey) as much as the subjectivity of their founders. The scholar who studies them must therefore be also a traveler, voyaging across their multiple temporalities.

 

  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki