Adres poczty elektronicznej: a.kozik@uw.edu.pl
Absolwent historii sztuki i polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim (2019), a także historii sztuki na Uniwersytecie Oksfordzkim (History of Art and Visual Culture, 2018), student sinologii na Uniwersytecie Warszawskim. Od roku akademickiego 2019/2020 doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych, pod opieką dr hab. Gabrieli Świtek przygotowuje pracę doktorską na temat fundacji artystycznych Stanisława Leszczyńskiego w Lotaryngii, a zwłaszcza jego teatru automatów Le Rocher. Członek pracowni Humanistyka. Hermeneutyka wartości na Wydziale „Artes Liberales”.
Interesuje się przede wszystkim związkami historii sztuki z historią nauki, kontaktami kulturowymi Chin i Zachodu w nowożytności oraz językoznawstwem porównawczym.
Projekty badawcze:
Król inżynierów. Teatr automatów Stanisława Leszczyńskiego w ogrodzie pałacu w Lunéville (Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Diamentowy grant, 2017–2021; kierownik projektu, strona projektu).
Wybrane publikacje:
Winny jestem panom moje spostrzeżenia – Jacques Vaucanson, francuska Encyklopedia i osiemnastowieczna popularyzacja nauki, „Perspektywy Ponowoczesności”, t. IX [w druku]
A la fin de la décadence : La traduction de « Langueur » de Paul Verlaine par Zenon Przesmycki et son influence sur la définition polonaise de décadentisme européen, „Prace Polonistyczne”, 74 (2019), s. 175-193.
Automata, Spectra, Marionetki Religii. Metafora automatu w anglikańskiej krytyce pobożności katolickiej na przełomie XVI i XVII w., [w:] Figura heretyka w nowożytnych sporach konfesyjnych, red. A. Bielak, W. Kordyzon, Warszawa 2017, s. 249-270.
Et in Arcadia eram. Recenzja książki Nieborów i Arkadia – 70 lat Muzeum. Księga pamiątkowa, pod red. R. Gromadzkiej i A. Morawińskiej, Nieborów 2015, [w:] „Wiek Oświecenia”, t. 32 (2016), s. 245-259 [recenzja, wraz z Tadeuszem Rubikiem].