EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • Spis pracowników i doktorantów
  • Albert Kozik

Albert Kozik

Adres poczty elektronicznej: a.kozik@uw.edu.pl

ORCID iD iconhttps://orcid.org/0000-0002-6813-4393

Absolwent historii sztuki i polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim (2019), a także historii sztuki na Uniwersytecie Oksfordzkim (History of Art and Visual Culture, 2018), student sinologii na Uniwersytecie Warszawskim. Od roku akademickiego 2019/2020 doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych, pod opieką dr hab. Gabrieli Świtek przygotowuje pracę doktorską na temat fundacji artystycznych Stanisława Leszczyńskiego w Lotaryngii, a zwłaszcza jego teatru automatów Le Rocher. Członek pracowni Humanistyka. Hermeneutyka wartości na Wydziale  „Artes Liberales”.

Interesuje się przede wszystkim związkami historii sztuki z historią nauki, kontaktami kulturowymi Chin i Zachodu w nowożytności oraz językoznawstwem porównawczym.

Projekty badawcze:

Król inżynierów. Teatr automatów Stanisława Leszczyńskiego w ogrodzie pałacu w Lunéville (Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Diamentowy grant, 2017–2021; kierownik projektu, strona projektu).

Wybrane publikacje:

Winny jestem panom moje spostrzeżenia – Jacques Vaucanson, francuska Encyklopedia i osiemnastowieczna popularyzacja nauki, „Perspektywy Ponowoczesności”, t. IX [w druku]

A la fin de la décadence : La traduction de « Langueur » de Paul Verlaine par Zenon Przesmycki et son influence sur la définition polonaise de décadentisme européen, „Prace Polonistyczne”, 74 (2019), s. 175-193.

Automata, Spectra, Marionetki Religii. Metafora automatu w anglikańskiej krytyce pobożności katolickiej na przełomie XVI i XVII w., [w:] Figura heretyka w nowożytnych sporach konfesyjnych, red. A. Bielak, W. Kordyzon, Warszawa 2017, s. 249-270.

Et in Arcadia eram. Recenzja książki Nieborów i Arkadia – 70 lat Muzeum. Księga pamiątkowa, pod red. R. Gromadzkiej i A. Morawińskiej, Nieborów 2015, [w:] „Wiek Oświecenia”, t. 32 (2016), s. 245-259 [recenzja, wraz z Tadeuszem Rubikiem].

  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki