EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • Spis pracowników i doktorantów
  • mgr Jan Nowicki

mgr Jan Nowicki

jannowicki@uw.edu.pl

Absolwent Instytutu Historii Sztuki oraz Centrum Europejskiego Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach program Erasmus studiował na Department of Medieval Studies of Central European University w Budapeszcie. Od 2017 roku doktorant na Wydziale Historycznym UW. Głównymi zainteresowaniami badawczymi są recepcja średniowiecza w XIX i XX wieku, historia mediewistyki jako dyscypliny naukowej, architektura gotycka i neogotycka, historia konserwacji zabytków średniowiecznych. Obecnie pod kierunkiem prof. dr. hab. Andrzeja Pieńkosa przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą neogotyckiej architekturze sakralnej przełomu XIX i XX wieku na polskiej prowincji.

Publikacje: 

A Church for the Polish People: On the Contest for the Parochial Church in the Warsaw District of Praga, “Ikonotheka” 28:2018, pp. 43-68.

Angielskie – krzyżackie – lokalne? O splocie inspiracji w architekturze konwentualnego kościoła opactwa Cystersów w Pelplinie, w: Dzieje i kultura Cystersów w Polsce 2, red. M. Starzyński, D. Tabor, Kraków 2018, s. 71-96.

Gotyk polski? Architektura jako narzędzie budowania granic rzeczywistych i wyobrażonych w II poł. XIX wieku, “Politeja. Pismo Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ” 58:2019, 341-359.

Erotyzm, sadyzm, dominacja i świętość w aktach Jerzego Nowosielskiego, w: Nagość w kulturze, red. Ł. Wróblewski, J. Siwiec, M. Gołębiowski, rec. W. Klimczyk, Kraków 2017, s. 179-192.

Od rzemieślników dla robotników – neogotyckie wyposażenie kościoła pw. Matki Bożej Pocieszenia w Żyrardowie, w: Poza Warszawą II. Arcydzieła plastyki XIX i XX wieku w świątyniach, rezydencjach i przestrzeni publicznej Mazowsza, red. A. Pieńkos, s. 121-123.

„Wiejskie katedry” – potrzeba nowego otwarcia w badaniach nad sakralną architekturą neogotycką przełomu XIX i XX wieku na Mazowszu, w: Sztuka na Mazowszu. Nowe otwarcie, red. A. Pieńkos, M. Wardzyński, Warszawa 2019, s. 257- 276.

  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki