O sobie:
Adiunkt w Zakładzie Teorii Sztuki. Absolwentka Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Doktoryzowała się w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk pod kierunkiem prof. dr hab. Lidii Kuchtówny. Zajmuje się historią polskiej scenografii teatralnej i filmowej oraz związkami sztuk plastycznych i teatru.
Publikacje:
I. Publikacje książkowe (monografie):
- „Ja byłam wolny ptak…” O życiu i sztuce Teresy Roszkowskiej, Warszawa 2012.
II. Prace oryginalne, (rozdziały w książkach zbiorowych, artykuły w czasopismach):
- Film i telewizja w twórczości Jana Marcina Szancera, „Kwartalnik Filmowy” 2007, nr 57-58 (tom „Kino polskie, Kino sąsiadów”), s. 332-354.
- Alego Bunscha „peregrynacje do szopki”, „Teatr Lalek” 2008, nr 4, s. 44-51.
- Osobny teren pejzażu wewnętrznego. O Teresie Pągowskiej, „Aspiracje” zima 2008-2009, s. 58-64.
- „Już jestem taka rogata”. Scenografia Teresy Roszkowskiej w pierwszej powojennej dekadzie, „Pamiętnik Teatralny” 2008, z. 3-4, s. 360-381.
- „Mała rewolucja” i wielkie serce. Kontrastowo o Janinie Róży Giedroyć Wawrzynowicz, „Aspiracje” wiosna 2009, s. 48-53.
- HollyWooden Heart. Filmowa kariera Elvisa Presleya, „Kwartalnik Filmowy” 2009, nr 66 (tom „Kino złego smaku – Kino dobrego smaku”), s. 108-126.
- Szczęśliwy filmowiec czyli „Edison” znad Wisły, „Kwartalnik Filmowy” 2010, nr 71-72 (tom „Narracja w filmie”), s. 291-305.
- Opera ze „znakiem fabrycznym” Schillera – Teresy Roszkowskiej i Aleksandra Bardiniego spotkania „na planie partytury”, „Pamiętnik Teatralny” 2010, z. 3-4, s. 368-396.
- „W filmie to nigdy nie wiadomo…” – Teresy Roszkowskiej bitwy o kadr, „Kwartalnik Filmowy” 2011, nr 74 (tom „Rzeczy filmowe”), s. 166-185.
- Najpiękniejsza królowa Teresa, [w:] „Portrety teatralne piórkiem – węglem – pędzlem”, prace dedykowane profesor Annie Kuligowskiej – Korzeniewskiej, pod red. I. Jajte-Lewkowicz i M. Leyko, przy współpracy D. Leśnikowskiego, Łódź 2011, s. 173-185.
- Trener plastycznego myślenia. Ali Bunsch w teatrach dramatycznych, [w:] „Ali Bunsch. Od szopki do horyzontu”, katalog wystawy Muzeum Narodowego w Gdańsku i Muzeum Teatralnego w Warszawie, Warszawa 2013 (w druku).
III. Prace przeglądowe, (raporty, suplementy, recenzje naukowe, opracowania źródłowe):
- Tom IV: Polskie życie artystyczne w latach 1944-1960. Diariusz wydarzeń (opracowywanie i redakcja roczników 1947, 1951), Warszawa 2012.
- Myśli i znaki. Symboliczne światy Jerzego Juka Kowarskiego (recenzja książki pt. „Zabawa w teatr”, red. D. Buchwald, E. Dąbek- Derda, J. J. Kowarski, Warszawa 2012), „Teatr” 2013, nr 3, s. 81- 82.
- Ślady po (nie)obecnym. W bestiarium Małgorzaty Szczęśniak (recenzja wystawy „Pojawia się i znika. Archeologia scenografii Małgorzaty Szczęśniak”, Teatr Nowy 12 lipca-31 sierpnia 2013), ukaże się w: „Teatr” 2013, nr 11.
IV. Prace pokonferencyjne i doniesienia zjazdowe:
- „Przemiłe poselstwo” w Teatrze Mogador – paryski debiut Polskiego Baletu Reprezentacyjnego, [w:] „Wystawa paryska 1937. Materiały z sesji naukowej Instytutu Sztuki PAN Warszawa, 22-23 października 2007 roku”, pod red. J. M. Sosnowskiej, Warszawa 2009, s. 222-232.
- Puenta w „Świecie Jutra”. O nowojorskich występach Polskiego Baletu Reprezentacyjnego, [w:] „Międzynarodowa wystawa >>Świat Jutra<<, Nowy Jork 1939. Materiały z sesji naukowej Instytutu Sztuki PAN Warszawa, 23-24 listopada 2009 roku”, pod red. J. M. Sosnowskiej, Warszawa 2012, s.230-242.
- Pokora i przekora. Teresy Roszkowskiej „nawiązywanie kontaktu ze sztuką zagranicą”, referat wygłoszony w ramach I Sympozjum polskich i rosyjskich historyków sztuki „Polscy i rosyjscy artyści i architekci w koloniach artystycznych za granicą i na emigracji politycznej 1815-1990”, Muzeum Uniwersyteckie, Toruń, 27-28 czerwca 2013, złożony do druku.