EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • Spis pracowników i doktorantów
  • Joanna Stacewicz-Podlipska

Joanna Stacewicz-Podlipska

Adres poczty elektronicznej: j.stacewicz@uw.edu.pl

dyżury

O sobie:
Adiunkt w Zakładzie Teorii Sztuki. Absolwentka Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Doktoryzowała się w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk pod kierunkiem prof. dr hab. Lidii Kuchtówny. Zajmuje się historią polskiej scenografii teatralnej i filmowej oraz związkami sztuk plastycznych i teatru.

Publikacje:

I. Publikacje książkowe (monografie):

  •  „Ja byłam wolny ptak…” O życiu i sztuce Teresy Roszkowskiej, Warszawa 2012.

II. Prace oryginalne, (rozdziały w książkach zbiorowych, artykuły w czasopismach):

  • Film i telewizja w twórczości Jana Marcina Szancera, „Kwartalnik Filmowy” 2007, nr 57-58 (tom „Kino polskie, Kino sąsiadów”), s. 332-354.
  • Alego Bunscha „peregrynacje do szopki”, „Teatr Lalek” 2008, nr 4, s. 44-51.
  • Osobny teren pejzażu wewnętrznego. O Teresie Pągowskiej, „Aspiracje” zima 2008-2009, s. 58-64.
  • „Już jestem taka rogata”. Scenografia Teresy Roszkowskiej w pierwszej powojennej dekadzie, „Pamiętnik Teatralny” 2008, z. 3-4, s. 360-381.
  • „Mała rewolucja” i wielkie serce. Kontrastowo o Janinie Róży Giedroyć Wawrzynowicz, „Aspiracje” wiosna 2009, s. 48-53.
  • HollyWooden Heart. Filmowa kariera Elvisa Presleya, „Kwartalnik Filmowy” 2009, nr 66 (tom „Kino złego smaku – Kino dobrego smaku”), s. 108-126.
  • Szczęśliwy filmowiec czyli „Edison” znad Wisły, „Kwartalnik Filmowy” 2010, nr 71-72 (tom „Narracja w filmie”), s. 291-305.
  • Opera ze „znakiem fabrycznym” Schillera – Teresy Roszkowskiej i Aleksandra Bardiniego spotkania „na planie partytury”, „Pamiętnik Teatralny” 2010, z. 3-4, s. 368-396.
  • „W filmie to nigdy nie wiadomo…” – Teresy Roszkowskiej bitwy o kadr, „Kwartalnik Filmowy” 2011, nr 74 (tom „Rzeczy filmowe”), s. 166-185.
  • Najpiękniejsza królowa Teresa, [w:] „Portrety teatralne piórkiem – węglem – pędzlem”, prace dedykowane profesor Annie Kuligowskiej – Korzeniewskiej, pod red. I. Jajte-Lewkowicz i M. Leyko, przy współpracy D. Leśnikowskiego, Łódź 2011, s. 173-185.
  • Trener plastycznego myślenia. Ali Bunsch w teatrach dramatycznych, [w:] „Ali Bunsch. Od szopki do horyzontu”, katalog wystawy Muzeum Narodowego w Gdańsku i Muzeum Teatralnego w Warszawie, Warszawa 2013 (w druku).

III. Prace przeglądowe, (raporty, suplementy, recenzje naukowe, opracowania źródłowe):

  • Tom IV: Polskie życie artystyczne w latach 1944-1960. Diariusz wydarzeń (opracowywanie i redakcja roczników 1947, 1951), Warszawa 2012.
  • Myśli i znaki. Symboliczne światy Jerzego Juka Kowarskiego (recenzja książki pt. „Zabawa w teatr”, red. D. Buchwald, E. Dąbek- Derda, J. J. Kowarski, Warszawa 2012), „Teatr” 2013, nr 3, s. 81- 82.
  • Ślady po (nie)obecnym. W bestiarium Małgorzaty Szczęśniak (recenzja wystawy „Pojawia się i znika. Archeologia scenografii Małgorzaty Szczęśniak”, Teatr Nowy 12 lipca-31 sierpnia 2013), ukaże się w: „Teatr” 2013, nr 11.

IV. Prace pokonferencyjne i doniesienia zjazdowe:

  • „Przemiłe poselstwo” w Teatrze Mogador – paryski debiut Polskiego Baletu Reprezentacyjnego, [w:] „Wystawa paryska 1937. Materiały z sesji naukowej Instytutu Sztuki PAN Warszawa, 22-23 października 2007 roku”, pod red. J. M. Sosnowskiej, Warszawa 2009, s. 222-232.
  • Puenta w „Świecie Jutra”. O nowojorskich występach Polskiego Baletu Reprezentacyjnego, [w:] „Międzynarodowa wystawa >>Świat Jutra<<, Nowy Jork 1939. Materiały z sesji naukowej Instytutu Sztuki PAN Warszawa, 23-24 listopada 2009 roku”, pod red. J. M. Sosnowskiej, Warszawa 2012, s.230-242.
  • Pokora i przekora. Teresy Roszkowskiej „nawiązywanie kontaktu ze sztuką zagranicą”, referat wygłoszony w ramach I Sympozjum polskich i rosyjskich historyków sztuki „Polscy i rosyjscy artyści i architekci w koloniach artystycznych za granicą i na emigracji politycznej 1815-1990”, Muzeum Uniwersyteckie, Toruń, 27-28 czerwca 2013, złożony do druku.
  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki