EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • Spis pracowników i doktorantów
  • Paweł Migasiewicz

Paweł Migasiewicz

mgr Paweł Migasiewicz

Adres poczty elektronicznej: p.migasiewicz@uw­.edu.pl
O sobie: 

Doktorant na Wydziale Historycznym UW. Przygotowuje pracę doktorską pod kierunkiem prof. dr. hab. Mariusza Karpowicza. Stypendysta Université de Genève (2002), Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn (2003), Fundacji Lanckorońskich (Londyn 2007), Rządu Francuskiego (Paryż 2007), The Robert Anderson Research Charitable Trust (Londyn 2008).

Publikacje: 

KSIĄŻKA:

1. Kościół podominikański w Sieradzu, Warszawa – Sieradz 2003.

ARTYKUŁY I RECENZJE NAUKOWE:

  1. Treści i funkcje figury Chrystusa w klasztorze Klarysek w Krakowie, „Ikonotheka”, 17: 2004, s. 29–47.
  2. A. J. Baranowski, Koronacje wizerunków maryjnych w Polsce w epoce baroku. Zjawisko kulturowe i artystyczne, Warszawa 2003, Instytut Sztuki PAN, Zamek Królewski w Warszawie, „Barok. Historia – literatura – sztuka”, XII: 2005, nr 1, s. 189–192.
  3. Dzieła rzeźbiarza Stanisława Wolnowicza dla kolegiaty w Łasku, [w:] Sztuka Polski Środkowej. Studia. Sztuka nowożytna i nowoczesna, red. E. Kubiak, K. Stefański, P. Gryglewski, Łódź 2007, s. 76–90.
  4. Twórczość rzeźbiarska Stanisława Wolnowicza dla polskiej prowincji paulinów, „Studia Claromontana”, 26: 2008, s. 457–470.
  5. La (petite) gloire du statuaire. Quelques remarques sur la condition sociale des sculpteurs dans la Pologne moderne [w:] Polska i Europa w dobie nowożytnej, red. T. Bernatowicz et al., Warszawa 2009 (w druku).
  6. Krzysztofa Fokelskiego obraz Adoracja Imienia Jezus w kościele Św. Stanisława w Sieradzu [w:] Studia dedykowane o. dr. Janowi Golonce ZP, red. P. Mrozowski i J. Żmudziński, Warszawa – Częstochowa 2009 (w druku).

WYBRANE ARTYKUŁY POPULARNONAUKOWE:

  1. Rozum uskrzydlony przez geniusz. Dzienniki Eugène’a Delacroix (1822–1853), „Kultura”, czerwiec/lipiec 2004, s. 36–37.
  2. O ubieraniu figur, „Miejsca Święte”, 6/2005, s. 36–38.
  3. Figura na dominikańskiej ambonie w Sieradzu, „Na sieradzkich szlakach”, XX: 2005, nr 4, s. 14–15.
  4. Najstarsze krematoria europejskie. Zabytki architektury i techniki, „Zabytki/Heritage”, listopad 2008, s. 76–78.
Zainteresowania: 
  • Architektura i rzeźba 2. poł. XVII i XVIII w. w Europie Środkowej.
  • Nawiązania do architektury gotyckiej w XVII i w XVIII w.
  • Pozycja społeczna artystów w epoce nowożytnej.
  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki