EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • Spis pracowników i doktorantów
  • Renata Sulewska

Renata Sulewska

dr Renata Sulewska

Adres poczty elektronicznej: r.sulewska@uw.e­du.pl
dyżury

 

 

O sobie: 

Asystent w Zakładzie Historii Sztuki i Kultury Dawnej. Zajmuje się badaniem nowożytnej sztuki polskiej, zwłaszcza rzeźby renesansowej i sztuki manierystycznej.

Publikacje: 

Książki:

  • Dłutem wycięte: snycerstwo północnej Polski w czasach Zygmunta III Wazy (Warszawa 2004)

Artykuły:

  • „Czynię prośbę o pobożność i pamięć“. Troska o upamiętnienie w testamentach staropolskich, w: Polska i Europa w dobie nowożytnej. L’Europe moderne: nouveau monde, nouvelle civilisation? Modern Europe – New World, New Civilisation? Prace naukowe dedykowane Profesorowi Juliuszowi A. Chrościckiemu, Warszawa 2009, s. 293–301.
  • Till mina förfäder, mig själv, mina ättlingar – åminnelse av familjen Gyllenstierna i sankta Maria Kyrka i Gdańsk [Przodkom, sobie, potomkom: upamiętnienie rodziny Guldensternów w kościele NMP w Gdańsku], „Barock” Historia – Litteratur – Konst, Specialnummer 2007, s. 179–201.
  • Pasja według rysunków Karela van Mandera – polskie przykłady recepcji, „Barok” Historia – Literatura – Sztuka, XIV/1 (27), 2007, s. 117–137
  • The Impact of Hans Vredeman de Vries’s Graphic Patterns on Woodcarving In Northern Poland, [w:] Netherlandish Artists in Gdańsk in the Time of Hans Vredeman de Vries, Material from the conference organized by Museum of History of the City of Gdańsk and Weserrenaissance-Museum Schloß Brake Lemgo, Main City Town Hall, Gdańsk 20–21 November 2003, Gdańsk 2006, s. 117–121, il. na s. 179–181
  • Cytując Memlinga. Oddziaływanie Sądu Ostatecznego Hansa Memlinga na malarstwo pomorskie XVII wieku, [w:] Mowa i moc obrazów. Prace dedykowane Profesor Marii Poprzęckiej, Warszawa 2005, s. 143–149
  • Ołtarz w Przeworsku – przykład oddziaływania sztuki Baltazara Fontany, [w:] Artyści włoscy w Polsce XV-XVIII wiek, Warszawa 2004, s. 431–444
  • Niderlandyzm w snycerstwie północnej Polski w czasach Zygmunta III, [w:] Niderlandyzm na Śląsku i w krajach ościennych, red. M. Kapustka, A. Kozieł, P. Oszczanowski, Wrocław 2003, s. 243–255
  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki