EN
Instytut Historii Sztuki
Instytut Historii Sztuki
  • Aktualności
  • Instytut
    • O Instytucie
    • Struktura Instytutu
    • Rada naukowa
    • Działalność naukowa
      • Ikonotheka
      • Nagrody i wyróżnienia
      • Projekty badawcze realizowane przez pracowników i doktorantów Instytutu
      • Publikacje
      • Wykłady i konferencje
    • Sekretariat
    • Biblioteka
      • Regulamin
      • e-Zasoby
      • Nowości
      • Godziny otwarcia
      • Kontakt
  • Pracownicy
    • Spis pracowników i doktorantów
    • Informacje dla pracowników
    • Dyżury pracowników
  • Studia
    • Stacjonarne
      • Kalendarz akademicki
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
      • Plany zajęć
    • Niestacjonarne
      • Program studiów I stopnia
      • Program studiów II stopnia
      • Plany zajęć
      • Obsługa studiów
      • Informacje dla dyplomantów
    • Podyplomowe
    • Rada Dydaktyczna i jakość kształcenia
    • Praktyki studenckie
    • Erasmus +
    • MOST
    • Platforma Come UW
    • Platforma USOSweb
    • Komisja stypendialna
    • Koła naukowe
      • Studenckie Koło Naukowe IHS
      • Czarny Kwadrat
      • Rerum Artis
    • Samorząd Studentów
  • Rekrutacja
    • Aktualności
    • Informacje ogólne
  • Odnośniki
  • Kontakt
  • Home
  • Instytut
  • Działalność naukowa
  • Nagrody i wyróżnienia (Page 2)

VIII edycja konkursu DIAMENTOWY GRANT

Zamieszczone 18 grudnia 2018 przez j.adamski w kategorii Komunikaty, nagrody, projekty badawcze, studia stacjonarne

Ogłoszenie VIII edycji konkursu w ramach programu „DIAMENTOWY GRANT”

Link do ogłoszenia:
https://www.gov.pl/web/nauka/ogloszenie-viii-edycji-konkursu-w-ramach-programu-diamentowy-grant
MNiSW – Diamentowy Grant
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW:
*******17 stycznia 2019  WH
***** 18 stycznia w BOB
***** 31 stycznia w MNiSW

Diamentowy Grant – procedura składania wniosków na Wydziale

Proszę o udostępnienie wniosku w wersji elektronicznej (proszę o e-mail od kierownika projektu w celu podania loginu redaktora pomocniczego).
Uwaga:  przed akceptacją władz Wydziału proszę o akceptację na wersji papierowej  Dyrekcji Instytutu, w którym będzie realizowany projekt.
Po uzyskaniu akceptacji proszę o przekazanie wersji papierowej z podpisem kierownika projektu i Dyrekcji do sekcji finansowej do 17.01.2019, po uzyskaniu podpisu Dziekana i Pełnomocnika wnioski w wersji papierowej będą przekazane do BOB.
Kontakt w sekcji finansowej: Krystyna Dudzińska, tel. 22 55 21654
e-mail: k.dudzinska@uw.edu.pl
 
Informacja ze strony BOB: http://bob.uw.edu.pl/diamentowy-grant-procedura-skladania-wnioskow/

Diamentowy Grant – procedura składania wniosków – BOB

w formie elektronicznej (pełny wniosek) na adres: marta.ambroziak@adm.uw.edu.pl
oraz
wydruk papierowej wersji do ministerstwa (1-strona) z podpisami władz Wydziału –  dziekan/dyrektor lub jeden z prodziekanów oraz pełnomocnika kwestora na wydziale.

Wnioski są przekazywane przez BOB UW do podpisów Kwestora UW oraz Rektora.

Jako kierownika jednostki we wniosku proszę wpisywać dr hab. Macieja Duszczyka, Prorektora.

DO KONKURSU NIE MOGĄ APLIKOWAĆ STUDENCI BĘDĄCY NA 5-TYM ROKU STUDIÓW JEDNOLITYCH TRWAJĄCYCH PIĘĆ LAT.

FINANSOWANIE PROJEKTÓW STUDENCKICH

Zamieszczone 14 listopada 2018 przez j.adamski w kategorii Komunikaty, koła naukowe, nagrody, objazdy, projekty badawcze, samorząd studentów i komisja stypendialna, wykłady i konferencje, wymiana studencka, wystawy

FINANSOWANIE INICJATYW STUDENCKICH

Szanowne Studentki, Szanowni Studenci,
ubiegłoroczny konkurs na tzw. minigranty studenckie cieszył się dużym zainteresowaniem, w związku z czym Dziekan podjęła decyzję o kontynuacji programu i stworzeniu w jego ramach nowego modułu.

1) Indywidualne wnioski studentów, zawierające opis projektu, wstępny kosztorys oraz opinię opiekuna naukowego, winny być składane do Wicedyrektora ds. Studenckich do końca lutego 2019 r. Finansowanie zostanie przyznane przez komisję, w której skład wejdą: Dziekan Wydziału, Prodziekan ds. Studenckich i Doktoranckich oraz Wicedyrektor Instytutu ds. Studenckich. Granty mogą służyć sfinansowaniu bądź dofinansowaniu udziału w szkołach letnich, warsztatach, kursach, kwerendach, konferencjach, badaniach archiwalnych itp. Przyznane środki winne być wykorzystane do końca lutego 2020 r. Kwota na minigranty zostanie podzielona proporcjonalnie do liczby studentów uczących się w poszczególnych Instytutach.

2) Samorządy Instytutów, Koła Naukowe oraz powstałe na potrzeby konkretnych projektów zespoły studenckie mogą ubiegać się o finansowanie bądź dofinansowanie swoich projektów naukowych. Wnioski, zawierające opis planowanych działań, wstępny kosztorys oraz opinię opiekuna naukowego projektu, należy składać do Prodziekana WH ds. Studenckich i Doktoranckich. Nabór wniosków ma charakter ciągły. Przyznane dofinansowanie winno być wykorzystane do końca lutego 2020 r. Szczególnie gorąco zachęcamy do powoływania zespołów międzyinstytutowych.

Z wyrazami szacunku i życzeniami sukcesów
Krzysztof Skwierczyński

Studenckie projekty badawcze – wyniki konkursu

Zamieszczone 21 marca 2018 przez j.adamski w kategorii Komunikaty, nagrody, projekty badawcze, studia niestacjonarne, studia stacjonarne, zajęcia - informacje bieżące
Jest nam miło poinformować, że Komisja w składzie: prof. Małgorzata Karpińska, Dziekan WH, prof. Krzysztof Skwierczyński, Prodziekan WH oraz dr Jakub Adamski, wicedyrektor IHS ds. studenckich pozytywnie zaopiniowała wszystkie studenckie projekty złożone w konkursie na indywidualizację kształcenia na Wydziale Historycznym UW. Wszyscy studenci otrzymali wnioskowane kwoty dofinansowania :)
Jednocześnie informujemy, że pozostało jeszcze do wykorzystania 2500 zł z powyższej puli. Od dziś możecie Państwo składać w trybie naboru ciągłego kolejne wnioski o finansowanie Państwa przedsięwzięć, na zasadach określonych we wcześniejszym ogłoszeniu. W decyzji o zakwalifikowaniu do finansowania będzie decydować kolejność składania wniosków oraz wartość merytoryczna projektu.
Serdecznie gratulujemy Laureatom!
Jakub Adamski

Prof. Piotr Skubiszewski komandorem francuskiego Orderu Sztuki i Literatury

Zamieszczone 6 marca 2018 przez Grażyna Jurkowlaniec w kategorii nagrody

6 marca 2018 r. w Rezydencji Ambasadora Francji w Warszawie odbyła się ceremonia wręczenia insygniów Komandora Sztuki i Literatury prof. Małgorzacie Omilanowskiej, Wojciechowi Pszoniakowi i prof. Piotrowi Skubiszewskiemu.

Piotr Skubiszewski, emerytowany profesor Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego, został wyróżniony za wyjątkowe osiągnięcia w badaniach nad sztuką, które prowadził zarówno w Polsce, jak i we Francji – jako wieloletni profesor, a następnie doktor honoris causa Uniwersytetu w Poitiers. W imieniu Ministra Kultury Francji odznaczenie wręczył ambasador Pierre Lévy.

Order Sztuki i Literatury, ustanowiony w 1957 r., jest przyznawany obywatelom Francji i innych państw. Dzieli się na trzy klasy: kawalera, oficera oraz – najwyższą – komandora. 

Konkurs na prace dyplomowe

Zamieszczone 26 lutego 2018 przez j.adamski w kategorii Komunikaty, nagrody, publikacje, studia niestacjonarne, studia stacjonarne

Szanowni Państwo,

w ramach czasopisma „Amor Fati” oraz Fundacji „dzień dobry! kolektyw kultury” ogłosiliśmy konkurs na prace dyplomowe (licencjackie, magisterskie) w dwóch kategoriach:

➡️ nauki humanistyczne i społeczne,
➡️ nauki ścisłe i techniczne.

Głównym zamierzeniem konkursu jest: wyróżnienie prac dyplomowych młodych badaczy w celu nagrodzenia ich pracy oraz rozpowszechnianie wartościowych tekstów naukowych, których życie kończy się zazwyczaj na zamknięciu w archiwum uczelni.

Spośród nadesłanych zgłoszeń wybierzemy po trzy prace w każdej kategorii.
1. pierwsze miejsce: publikacja online w „Bibliotece Amor Fati” + wydanie wersji drukowanej,
2️. drugie miejsce: publikacja online w „Bibliotece Amor Fati”,
3️. trzecie miejsce: publikacja online w „Bibliotece Amor Fati”.

Przy ocenie prac przez kapitułę konkursową będą brane pod uwagę następujące kryteria:
a) znaczenie postawionego i analizowanego problemu,
b) sposób rozwiązania problemu, innowacyjność i oryginalność zaproponowanych rozwiązań,
c) poprawność i jasność użytych metod naukowych i założeń,
d) stopnień odwoływania się do prac na podobny temat i jasność w wykazywaniu własnego wkładu do przedstawianego zagadnienia,
e) merytoryczność polemiki (obiektywność, intersubiektywność – nie zaś charakter osobisty),
f) spójność tekstu,
g) poprawność językowa.

Termin nadsyłania zgłoszeń: 31 marca
Rozstrzygnięcie konkursu: 15 maja (w razie dużej liczby zgłoszeń termin ten może zostać przesunięty)
Publikacja prac: do końca września 2018

Regulamin, kryteria oceny prac oraz karta zgłoszeniowa znajdują się pod tym linkiem:
http://www.amorfati-journal.com/fundacja-ddkk/konkurs-prace-dyplomowe/

Link do wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/2081614182071982/
Jeśli to możliwe, prosilibyśmy o przekazanie tej wiadomości studentom z Państwa Uniwersytetu. Uprzejmie dziękujemy za pomoc!

Z wyrazami szacunku
Kamil M. Wieczorek
Prezes Zarządu Fundacji „dzień dobry! kolektyw kultury”
‹1234›»
  • tel. (22) 552 04 06
  • ihs@uw.edu.pl

(c) 2015 Instytut Historii Sztuki